Styrkeøkt II

Ny mandag, og som mandager flest så klemmer jeg inn en styrkeøkt. Jeg har fortsatt motivasjon for styrketrening, og det gjør meg så glad! Det å kjenne at kroppen bygger seg opp er en god følelse. Det skal jo ikke så mye til i mitt tilfelle da, jeg var jo nede på null, men allikevel så er det en deilig følelse. Ikke bare blir du sterkere, men energinivået øker også. Vinn-vinn, ingen grunn til å ikke bli med på leken!

 Bilde har absolutt ingenting med innlegget å gjøre, men er det ikke fint? Er fra da jeg var i Rio i vår. 

Bilde har absolutt ingenting med innlegget å gjøre, men er det ikke fint? Er fra da jeg var i Rio i vår. 

Som jeg nevnte i dette innlegget så prøver jeg å trene styrke 3-4 ganger i uken. Ikke lange økter, men nok til at jeg får kjørt kroppen. Jeg har laget meg 4 forskjellige program, to helkropps, et overkropp og et underkropp, så disse rullerer jeg på. Dette er nytt for meg, for tidligere har jeg kjørt et fast program alle øktene så og si, og alltid fullkropp. Men nå har jeg bestemt meg for å teste dette en periode, så får jeg evaluere om en måned eller to, og se hva jeg velger å gjøre etter det. 

Selv om motivasjonen for styrke er tilbake så betyr det ikke at det alltid er en lek. Sist mandag f.eks. så droppet jeg den siste øvelsen, jeg var rett og slett så sliten og hadde ingenting å gi. Det var nok en kombinasjon av intervaller først og så benøkt, men allikevel, jeg jukser ofte og jeg synes det er viktig å få frem. 

Idag deler jeg som sagt styrkeøkt 2 med dere, dette er en overkroppsøkt.

A1. Nedtrekk bredt grep 15x3
A2. Sittende skulderpress m/manualer 12x3

B1. Rygghev med vekt 12x3
B2. Situps med ben- opptrekk 15x3

C1. Fremoverbøyd roing 15x3
C2. Push-ups 12x3

D1. Biseps- curl med stang 12x3
D2. Triceps- press I kabel 15x3

Jeg har forresten blitt så latterlig dårlig til å ta push-ups, det er en skam for en avdanket håndballspiller, så her må jeg bare stå på. 

Håper du ønsker å prøve. Du trenger absolutt ikke kjøre samme økten, men bruk den gjerne som en inspirasjon! Skisesongen ligger jo også rett rundt hjørnet, og jeg har en far jeg alltid ønsker å være bedre enn, så det gir iallfall meg en motivasjon (og jeg vet at han ikke trener styrke, så om jeg står på her så blir jeg best i vinter også, alltid viktigst å være best ;))! 

<3 T

Therese NordbøComment