Styrketrening, nytt fokus

Siden jeg offisielt har avblåst denne sesongen og begynt å se fremover mot neste

2019, here I come

kan jeg endelig med god samvittighet trene litt styrke igjen. Med styrke mener jeg styrke som ikke er løpsrelatert og styrke som jeg som løper egentlig ikke skal trene og ikke får noe igjen for. Dette er styrke jeg kun trener fordi jeg liker det og fordi jeg føler meg mest vell når jeg har litt muskler. I tillegg er det deilig å få litt avbrekk fra all løpstreningen. Jeg er fullt klar over at dette kan jobbe litt mot fremgangen i løpingen, men jeg personlig trenger det og jeg tror også at kroppen har godt av det. For meg er jeg og kroppen mye viktigere enn løpingen, ferdig snakka ;) Så idag tenkte jeg å dele en av mine økter med dere. Jeg har siktet meg inn på 3 til 4 styrkeøkter i uken, med en varighet på 20-40 minutter hver. Kjører jeg dem sammen med noen kan det ta litt lengre tid, men jeg har aldri styrkeøkter som beveger seg over 60 minutter. 

21105585_1655516804481566_5345517764300468977_n.jpg

Første økt er en helkroppsøkt der jeg kjører supersett (to øvelser sammenhengende uten pause for så å ha pause) og mellom 10-15 repetisjoner. Å ha så mange repetisjoner er nytt for meg som elsker 4x4, men vi har alle godt av å prøve nye ting. 

A1. Markløft 15 x 3
A2. Benkpress 10 x 3

B1. Nedtrekk 10 x 3
B2. Dips 15 x 3

C1. Beinpress 15 x 3
C2. Knebøy 10 x 3

D1. Fronthev m/manual 10 x 3
D2. Sidehev m/manual 15 x 3

Bli med på leken du også da :) Er det forresten noen øvelser du ikke kjenner igjen, bruk google eller spør meg, lykke til!

<3 T

Therese NordbøComment