Vondt og godt på samme tid

Igår var jeg klar for å ha det vondt. Det var nemlig duket for 300 meter intervaller. Jeg og Ester samlet sammen all energien som overhode var mulig å finne etter en lang dag på jobb, og mannet oss opp til å gjennomføre den grusomme økten. Eller den er fæl når det står på, men halledussen så deilig når det er over. Jeg svever lenge på det adrenalinet jeg får etter å ha fullført en slik økt.

Etter 15 min oppvarming var vi klare til å starte. Da vi gikk inn på stadion var det en folkefest uten like. Det var barn over alt. Først ble vi bare satt ut, og stod å stirret rundt oss, men etterhvert som vi fikk summet oss fikk vi spurt noen om hva det var som skjedde her idag, og da var svaret nemlig ingenting dårligere enn et friidrettsstevne for barn. Veldig koselig, men veldig lite passende for våre planer. Å løpe slalomintervaller mellom bevegelige kjegler var ikke helt det som fristet meg. Vi gjorde en helomvending, og endte opp med en fin 12 km løpetur istedenfor, men konsekvensen får jeg jo idag, da jeg er nødt til å gjøre denne økten idag istedenfor. 

Så folkens, for å få litt ekstra energi og motivasjon utfordrer jeg dere også til å være med på økten jeg skal ha idag. Om dere velger å gjøre den idag eller en annen gang i løpet av helgen (helgen er jo lang også, så her er det ingen unnskyldninger ute å går), og om den blir gjort på en tredemølle eller rundt en friidrettsbane er det samme for meg, bare den blir gjort. 

Dagens økt ser slik ut: 

Nivå 1:
Varm godt opp i 12-15 min
Løp 300 m etterfulgt av 30 s pause x 10
Løp rolig ned i 12-15 min

Nivå 2:
Varm godt opp i 12-15 min
Løp 300 m etterfulgt av 30 s pause x 10
2 min aktiv pause, der du går rundt
Løp 300 m etterfulgt av 30 s pause x 10
Jogg rolig ned i 12-15 min

Så enkelt, men allikevel så slitsomt. 

Lykke til, sammen fikser vi det. Jeg grugleder meg :) 

<3 T