Intervallutfordring

Det er helt ekstremt fint vær vi har hatt de siste dagene. De lyse og varme dagene gjør det så mye lettere å komme seg ut å trene. Idag har jeg lyst å ta dere med til friidrettsbanen igjen, og utfordre dere til å kjøre en pyramide rundt banen.

Varm godt opp i 10-15 min etterfulgt av 4 lette stigningsløp
Løp 200 m (en halv runde)
Jogg rolig 200 m
Løp 400 m (en runde)
Jogg rolig 200 m
Løp 600 m (en og en halv runde)
Jogg rolig 200 m
Løp 800 m (to runder) 
Jogg rolig 200 m
Løp 600 m (en og en halv runde)
Jogg rolig 200 m
Løp 400 m (en runde)
Jogg rolig 200 m
Løp 200 m (en halv runde)
Jogg rolig 200 m
Jogg så rolig ned i 10-15 min

Pausene som idag består i å jogge rolig i 200m betyr ROLIG. Det vil si at du nesten kan gå raskere enn du jogger. 

Har du ingen friidrettsbane i nærheten kan du gjøre det samme på en tredemølle eller på en vanlig vei. Om du ikke treffer helt med lengden så betyr ikke det noe, det som er viktig er at du kommer deg ut og at pulsen går opp og ned i løpet av økten. Du kan også bruke lyktestolper som lengdemål. Løp 4 lyktestolper, jogg 2, løp 8 lyktestolper, jogg 2 osv. Det er kun fantasien som setter begrensninger. 

Lykke til :) 

<3 T