Ny styrkeøkt

 

God 1 mai, og god mandag. Dette er den type mandag jeg liker. Den som er like rød som en hvilken som helst søndag, og der solen skinner fra skyfri himmel, deilig. På lørdag kjørte jeg en etterlengtet styrkeøkt igjen. Egentlig litt for tidlig med tanke på at kroppen min har vært veldig sliten den siste uken, men allikevel trengte jeg den psykisk. For forrige uke har vært en uke der jeg har fokusert på lystbetont trening. Jeg har rett og slett trent det jeg har villet når jeg har villet det. Dette har resultetert i litt løp, en del fridager, en styrkeøkt og mye kos. 

 Tenk at jeg fikk feire denne nydeligheten igår <3

Tenk at jeg fikk feire denne nydeligheten igår <3

Jeg tenkte å dele styrkeøkten min med dere, og kanskje den kan inspirere en eller to av dere. Det var en ny økt for meg, og en ganske kjapp en. 

A. 4-6x4 Knebøy
B. 8x3 Ettbens strak markløft (per ben)
C1. 10x3 Facepull
C2. 10x3 Stående tåhev
D. 8x3 Suitcase Deadlift (per side)
E. 6x4 Good morning

Bokstavene er rekkefølgen på øvelsene. A = øvelse 1. B = øvelse 2 etc. Står det A1 og A2 utfører du øvelsene i supersett = Øvelsene utføres rett etter hverandre med maks 5-10 sekunders pause i mellom.

Kjør pauser på 1-2 minutter mellom hvert sett med 6 repetisjoner og oppover. 2-4 minutter mellom hvert sett med 4-6 repetisjoner. 

Til slutt vil jeg bare ønske alle som skal løpe Strandamila lykke til. Hadde ønsket at bena mine var godt nok restituert til å løpe den sammen med dere. Neste år kommer jeg sterkere tilbake! :) 

Nyt solen, nyt fridagen, det er dette vi lever for ;) 

<3 T