Tilbake til friidrettsbanen

 

Endelig fredag! Helgen kunne ikke ha kommet på et bedre tidspunkt. Jeg har virkelig slitt med å komme inn i normalen igjen etter en behagelig uke i varmen. Kombinasjonen minusgrader og jobb var stor kontrast til bikini og late dager. Nå vil vell noen av dere si at vi ikke hadde late dager der nede, men når vi ikke trente så lå vi strekk ut eller spiste, så det kaller jeg late dager, punktum.

Igår var jeg tilbake på friidrettsbanen for å kjøre litt intervaller. Dette gav glede og mersmak, så idag vil jeg utfordre dere til å gjøre det samme. Jeg ønsker så gjerne at dere får oppleve den samme gleden og mestringsfølelsen som jeg gjør. Jeg slet virkelig med å komme meg ut, men takk og pris for at jeg gjorde det.

For to uker siden utfordret jeg dere til å teste ut 400 m intervaller (se her) og jeg håper, og jeg vet, at mange av dere testet økten ut. Når folk skal kjøre intervaller blir det ofte på tid, og veldig ofte lange intervaller. Så idag skal vi korte ned lengden per drag, men øke antallet (om du ønsker færre enn det jeg skriver så for all del kjør det antallet du ønsker). Vi skal nemlig få bena våre til å sprute. Økten består av å løpe 200m etterfulgt av 100m rask gange. Som de fleste helt sikkert vet er 200m en halv runde på en friidrettsbane.  

15 x 200 m:
Varm opp i 10-12 minutter
Løp 200 m etterfulgt av 100 m rask gange
Gjennta dette 15 ganger
Jogg rolig ned (gå raskt) i 10 minutter
 

For de av dere som ikke har en løpebane i nærheten, mål opp 200 meter, eller løp i 1.5 minutt (da med 30 s pause). Det er godt når du kommer igang, og vips så er det over.

Lykke til. La oss heie på oss selv og alle andre!

<3 T 

 
Therese NordbøComment