Hverdagsaktivitet

 

Jeg skal med hånden på hjerte innrømme at jeg er i kategorien verdens dårligste til hverdagsaktivitet. Når jeg ikke trener er jeg lat! Sånn seriøst lat. Jeg bor 300 meter fra butikken, jeg kjører alltid. Viss jeg har en treningsfri dag, så viser klokken min at jeg maks har gått 1000-2000 steg. For jeg parkerer jo i huset, kjører til jobb, sitter på kontor, kjører hjem, ligger på sofaen. Blir ikke mye aktivitet av det. Heldigvis for meg, eller for kroppen min, så er jeg veldig aktiv med løpingen og treningen, så jeg trenger ikke engste meg for dette enda, men det hadde absolutt ikke skadet å beveget seg litt mer i hverdagen heller. 

I desember laget jeg adventskalender til mamma, der hun fikk en utfordring hver dag, som omhandlet aktivitet i hverdagen. Det slo faktisk an. Og jeg vet at de små grepene hun (og de hun jobber med) gjorde fikk dem støle dagen etter. Det kunne være så enkelt som 10 knebøy (uten vekter) hver time, eller 10 utfall (uten vekter) hver gang hun tok telefonen osv. Så idag tenkte jeg at vi skulle prøve å få inn litt aktivitet mens vi kan. 

Så jeg utfordrer deg (også meg selv) til å gjennomføre disse øvelsene i løpet av dagen idag. Alt trengs ikke å gjøres i ett, men alle repetisjonene må bli gjort i løpet av dagen. Det kan f.eks. være mens du venter på kaffen i kaffemaskinen på jobb, mens potetene koker, mens du pusser tennene, mens du ser tv. Ja som du ser, det er bare fantasien som setter stopper. 

10x3 knebøy
10x3 utfall
(per bein)
10x3 push-ups til benk (til kontorpulten, kjøkkenbenk, spisebord)
10x3 tåhev

Husk at ingenting av dette er med vekter, det er kun for å få litt gang på kroppen. 

Ha en fin uke, så snakkes vi. 

<3 T