Kosestyrke

 

Mandag, wohoo, ny styrkeøkt. Som jeg har sagt tidligere så elsker jeg når jeg går på trening å sier til meg selv at idag Therese kan du gjøre akkurat det du føler for. Disse øktene blir så kjekke og lystbetonte, og noe jeg anbefaler viss motivasjonen henger i en litt tynn tråd en dag. For all trening er bedre enn ingen trening, og når jeg får gjøre som jeg vil er det mye lettere å komme seg ut døren. 

Denne friheten gav jeg meg selv sist uke, og jeg koste meg virkelig den lille timen jeg holdt på. Selvfølgelig tenker jeg på hva jeg er midt oppi nå (med tanke på oppkjøring til løp), og velger derfor øvelser og tyngde etter det. Så noe armer blir det ikke på denne jenten lengre, dessverre. 

Siden jeg ble så glad og motivert av denne økten selv, tenkte jeg at det hadde vært kjekt å dele den med dere. Kanskje den kan hjelpe dere også en dag der motivasjonen kanskje er litt på hell?! 

Jeg varmet opp med å gjøre øvelsen jeg har fått av Lise for å aktivere setemuskulaturen, så det ble
Monster Walk m/miniband 10 x 3 (per vei)

Knebøy 8x3
Strake markløft 8x3
Sidebøy 12x3 (per side)
Tåhev m/vekt 20x3
Reverse Hyper m/stor ball mellom bena 12x3
Captains Chair 12x3 (veldig bra for løpssteget)
Bulgarsk utfall i slynger 12x3 (per ben)
Sit-ups med vektskive over hode 12x3
Joystick landmine 12x3 (per side)

Som jeg har skrever ca ti ganger tidligere i innlegget så var dette en kjekk økt om jeg får si det selv (skulle egentlig bare mangle når jeg kun gjorde akkurat det jeg ville hele økten). Test den ut, eller gjør sånn som meg: Gå ned på senteret eller ut i skogen å gjør akkurat det du føler for der og da :) 

<3 T