Ny helgeutfordring

 

Fredag. Glede. Helg. Nå går det mot en lettere uke i mitt treningsregime, og jeg gleder meg. Selv om at jeg kjenner meg selv så godt at jeg vet at jeg kommer til å bli rastløs i løpet av neste uke, så ser jeg frem til litt mindre belastning og litt mer kos. Men over til dagens post. Idag vil jeg gi dere en ny helgeutfordring. Det er ingen hemmelighet at jeg liker intervalltrening. Jeg liker å bli sliten, jeg liker at det går fort og jeg liker at det er så utrolig mange ulike typer intervalløkter man kan variere mellom. Idag vil jeg presentere pyramidetrening

 Under Wings For Life

Under Wings For Life

Som sist fredag vil jeg også idag beskrive økten på to forskjellige måter. En gang for de som ikke er vandt med å løpe og en gang for de som har løpt litt.

Det ligger litt i navnet Pyramide hva vi egentlig skal gjøre. Lengden på intervallene skal øke helt til du når toppen, for så å gå ned igjen. Først skal vi kjøre 1 min, pause, 2 min, pause, 3 min, pause, 4 min (wohooo, vi har nådd toppen), pause, 4 min, pause, 3 min, pause, 2 min, pause, 1 min pause. Som du ser så blir dette en pyramide.  

Nybegynner
Varm godt opp i 10-15 min med å gå raskt
Jogg 1 min
Gå 1 min
Jogg 2 min
Gå 2 min
Jogg 3 min
Gå 3 min
Jogg 4 min
Gå 4 min
Jogg 4 min
Gå 4 min
Jogg 3 min
Gå 3 min
Jogg 2 min
Gå 2 min
Jogg 1 min
Gå i 8-10 min
GRATULERE!!

Har løpt litt eller mye:
Varm godt opp i 10-15 min med å gå raskt eller lett jogg
Løp 1 min
Gå 30s
Løp 2 min
Gå 1 min
Løp 3 min
Gå 1.5 min
Løp 4 min
Gå 2 min
Løp 4 min
Gå 2 min
Løp 3 min
Gå 1.5 min
Løp 2 min
Gå 1 min
Jogg 1 min
Jogg rolig / gå fort i 8-10 min
Wohooo!!

Dette er selvfølgelig kun en mal og et forslag. Men jeg har så lyst at andre også skal se gleden i en god intervalløkt. Har du kun tid til å ta ene del av pyramiden, gjør det. Har du kun tid å ta opp til 3 min, så gjør det. Jeg garanterer en god følelse etterpå, iallefall etter etterpå ;) 

God helg :)

<3 T