Løpsrelatert styrketrening v3

 

Ny mandag, ny styrkeøkt. Her i Stavanger er det drittvær idag, og det gjør det perfekt til å gjennomføre en inneøkt. Det er ingen hemmelighet at jeg raskt blir lei av styrkeprogrammene mine. Det har ingenting med at de ikke fungerer, jeg er bare over middels glad i variasjon. Heldigvis sier Kathrine at vi skal fornye programmene hver 8 til 12 uke, så da slipper jeg å være lei så lenge før jeg på ny får nytt program og nye utfordringer. 

Etter en del uker med styrkeøkt 1 og styrkeøkt 2 har jeg nå fått to nye programmer jeg skal kjøre de neste ukene. Dette er økter som er laget med fokus på løping, både til å styrke løpssteget og til skadeforebygging. Idag gir jeg dere den ene av de to øktene, og den økten jeg selv skal kjøre idag, så kommer neste økt om to uker. For neste uke er jeg jo nede i varmen, så da tenkte jeg å dele noe der ifra heller!   

Økt 1: 

Utfall 360 3x3-6 runder
Først utfall fremover, utfall til siden, utfall bakover og utfall kryss
Fraskpark / Glute kickback 3x12-20
Rollout 3x8-12
Landmine markløft 3x12-20
Landmine V-sit 3x8-12
Joystick landmine 3x12-24
Stepup (fokus på løpssteg) 2x12-20

Denne økten var veldig kjekk, og min favoritt til nå når det gjelder de løpsrelaterte styrkeøktene. Er noe uklart, er det bare å spørre.

Ta på deg treningsklær og start uken med en god styrkeøkt, lykke til :) 

<3 T