Løpsrelatert styrketrening v2

 

God mandag. Jeg liker alltid å starte mandagen med en styrkeøkt. For da er en av to styrkeøkter allerede gjort, og jeg har god tid (og ikke minst, mange sjanser) på å gjennomføre den andre. Da er jeg mer sikker på at jeg får gjennomført begge øktene slik som jeg ønsker i løpet av uken. 

Håper noen har testet ut styrkeøkten jeg delte sist mandag (eller det vet jeg det er, for har fått en del spørsmål og kommentarer, og det er veldig koselig) og så håper jeg at folk også vil prøve denne økten. Kanskje du vil kjøre gjennom alle øvelsene sånn jeg setter dem opp, eller kanskje du bare vil bruke den som en base, ikke vet jeg :) 

Dagens styrkeøkt ser iallefall slik ut:

Knebøy 3-4 x 3-5
Skøyteløperen 3 x 15-20
Mageliggende sykling / Mountainclimber 3 x 30-60s
Hamstringcurl i slynge 3 x 16-24
Utfall fremover (fot i slynge) 2 x 16-24
Side crunch 3 x 16-24
Enarms roing med rotasjon (slynge) 3 x 8-20
Rygghev med drag / jorden rundt 3 x 12-20
Tåhev stående 3 x 20-25

Jeg gav litt forklaringer på forskjellige ting sist mandag, så jeg skal ikke gjenta for mye. Men øvelser som skøyteløperen og utfall der begge beina må trenes er antallet som er oppgitt per fot. Så når det står utfall 16-24 reps, skal du først ta 16-24 reps på høyre fot og så på venstre.

Lykke til. Husk det er viktig med en god base før våren og sommeren slår inn :) 

<3 T