Naprapatens pakkeliste

 

Nå nærmer det seg avreise for meg. Wohoo, jeg er mer enn klar. Jeg vurderte nesten å starte å pakke igår, men det ble med tanken. Og når jeg tenker på det nå, så var det en veldig god tanke, så jeg angrer litt på at jeg ikke slo til når jeg først vurderte det. For å si det sånn, jeg pakker utrolig lite praktisk. Så det hadde kanskje vert en god ide å startet litt før avreise, også med tanke på at det sikkert er en del som bør vaskes før jeg drar avsted. Jeg pakker mye, men det at jeg har mye med meg betyr så absolutt ikke at jeg har det mest nødvendige med meg! Jeg kan love at jeg sikkert kommer til å ha med meg nok sommerkjoler i det minste, og sikkert i overkant mange bikinier. Forresten, en viktig ting er faktisk batmanbadedrakten min, det er det kuleste jeg eier, og jeg skal vedde på at jeg med den på slår Kyrre i både svømming og stup. Challenge accepted Kyrre

 Kul badedrakt? 

Kul badedrakt? 

Igår hadde jeg min siste time hos Lise (naprapat Lise) før avreise, og hun gav meg faktisk en pakkeliste. Jeg skal ærlig innrømme at ingen av disse tingene stod på min liste (eller jeg lager ingen liste sånn egentlig), men ingen av disse tingene var i mine tanker før igår. De er nok litt for fornuftige for min hjerne, og så er de et litt annet fagfelt enn de tingene mamma alltid maser om at jeg må ta med meg på tur (der det går mer i solkrem, antibac osv). Nå ble det mye jadijadi og blablabla, men her kommer iallefall listen: 

Gnagsårplaster/compeed:
Dette har jeg jo ikke i hus en gang, men får vell bli bedre på det. Blir jo irritert på meg selv hver gang et gnagsår melder sin ankomst og jeg ikke har et eneste plaster i nærheten. 

Selvheftende bind (haha, plaster ikke bind som i trusebind):
Brukes over gnagsårplasteret så det ikke beveger seg under løpeturer og aktivitet. Kjøpte en lilla rull, kul farge!

Kinesio tape (selvfølgelig rosa, girlpower!!):
Siden Lise ikke hadde anledning til å være med på treningsleir så fikk jeg med meg en rull kinesio tape. Noen av triksene kan jeg selv, men viss skader forekommer kan jeg ringe og bli fjernbehandlet av henne (eller så utnytter jeg at Kyrre er kiropraktor, tror heller på denne løsningen enn at jeg skal tape selv ja).
Når det kommer til Kinesio tape så tror jeg faktisk ikke at det er medisinsk bevist at det faktisk virker (jeg skriver tror, fordi jeg faktisk ikke vet). Men jeg har brukt det i mange anledninger i mange år nå, og jeg føler at det virker. Om det virkelig virker eller om det er jeg som tenker meg frisk, det vet jeg ikke, og det bryr jeg meg faktisk ikke om heller. For jeg tror at gode og positive tanker kan reparere en skadet kropp!
(Note to my self: Spørre Lise om hun gidder å skrive et innlegg om akkurat denne type behandling). 

Linnex stift: 
Dette smører du på ømme og stive muskler og ledd, varmer opp og mykner. Noen liker å ta det på før trening og noen etter. Jeg påsmører det nok mest etter trening, spesielt om jeg kjenner noen vondter eller ømme muskler komme sikene.
Obs til meg selv: ikke ta på for mange lag, da brenner det, og det brenner lenge (går alltid på den smellen, og da mener jeg alltid!!). 

Piggball (haha, vet ikke om det kalles det, men det er iallefall en liten tennislignende ball med mange pigger):
Denne ballen jeg kaller en piggball er hard (!!!). Jeg både håpet og trodde den var myk, for det så sånn ut på avstand.
Jeg fikk iallefall låne denne ballen med meg på tur, for litt egenbehandling (les om det her). Grusomt vondt, så ser for meg at jeg "glemmer å gjøre det", selv om at jeg vet at jeg kun lurer meg selv med det!

Miniband:
"Få kontakt med sete" blablabla. Dette er sånne kjedelige øvelser, spør du meg. Men jeg må tydeligvis få bedre kontakt med setemusklaturen min, må få hjernen til å tenke på den, eller noe sånn. Jeg fikk så teknisk forklaring igår at jeg falt litt ut, men jeg forstod iallefall hva jeg skulle gjøre, litt uklart ble det på hvorfor (iallefall det med hjernen), men det trenger jeg ikke tenke på. 

Dette var da pakkelisten fra min kjære NaprapatLise. Mye av dette er også viktig, og ikke minst praktisk, å ha i treningsbagen til vanlig. Jeg må nok først venne meg til å bruke treningsbag igjen, for jeg ender som oftest opp med å bare gå med en bærepose, så her har jeg forbedringspotensial. På håndballen fikk vi alltid beskjed om å ha kompresjonsbandasje og isposer i bagen til en hver tid, for riktig og rask behandling ved eventuelle skader. Ikke bare kan det redusere skadeperioden din, det kan også være til stor hjelp viss noen andre er den uheldige. 

Da er jeg ferdig med maset mitt. Vi snakkes :) 

<3 T