Løpsrelatert styrketrening v4

 

God mandag. Når vekkerklokken ringte idag forstod jeg absolutt ingenting. Hva var denne lyden? Det var hardt, og ikke minst kaldt, å starte en ny jobbuke etter en litt for bedagelig uke i varmen. Selv om det ikke har vært feri-feri er det noe annet å komme tilbake til hverdagen. Til rutinene, til kulden og til livet. Vi koste oss veldig, så jeg får leve på minnene noen uker fremover, og vips så er det jo påskeferie. For meg er det en av favorittferiene.

Som nevnt er jeg nå tilbake til rutinene igjen, og da selfølgelig, tilbake til styrkemandag. Før jobb idag gjennomførte jeg en god styrkeøkt på rundt 45 min, noe jeg setter stor pris på når jeg får til. Jeg har jo nå gått inn i en lett treningsuke, og da er det mye lettere å prioritere styrke! 

Dagens styrkeprogram er program 2 av de to jeg kjører for øyeblikket. Dette programmet har stort fokus på kjærnemusklaturen og bevegelighet. Egentlig to ting jeg personlig synes er veldig kjedelig, men det må til, og derfor er det deilig at andre setter opp programmer for meg. For får jeg et program følger jeg det slavisk, men hadde det vert opp til meg hadde jeg nok ikke kjørt mange av disse øvelsene (jeg er jo så stiiiiiiv). 

Økt 2: 

Enfots balansebrett knebøy 3x12-15
Trippel rygg i slynger 3x8-12
I en bevegelse:
Ro, roter skulder, press opp (akkurat som en militærpress)

Supermannknebøy 3x8-12
Stå på tærne mens du holder i slyngene, ta en dyp knebøy gå direkte ut i en supermann
Reverse hyper 3x12-30
Sideplanke med hoftehev 3x12-20
Inchworm 3x8-12
Huff her er jeg grusom stiv
"Breakdanser" 3x8-20
Leg Curl 3x8-15
Ryggplanke 3x20-30s

Som jeg kommenterer mens jeg beskriver programmet så er jeg så utrolig stiv at inchworm er grusom. Jeg greier jo ikke å tuche gulvet når jeg står med strake ben (forbedringspotensial)! 

Nå motsier jeg meg selv litt, men det er ikke alltid alt trening skal være gøy. Eller gøy og grusomt på samme tid er kanskje mer beskrivende ;) 

Kos deg med en god styrkeøkt nå i starten av uken.

<3 T