Treningsuken

 

Søndag er liksom en blanding av slutten og starten på en uke, litt spørst hvordan du vinkler den. Jeg liker å ta treningsøkten min nokså tidlig på søndagen, rett etter en god og lang frokost. Etter økten føler jeg at jeg starter den nye uken. Så for meg er søndagen både siste dag i uken men også den første. Dette var litt nerdete, men det er sånn jeg er. 

Som jeg nevnte tidligere i uken kjører jeg et 2-1-2-1 opplegg, og dette har vert en av 1'er ukene. 1'er ukene er en lett uke, det vil si lite mengde. Igår hadde jeg faktisk helt treningsfri, og det var deilig. 

Uken har gått veldig fint, og vi har jo fått vårtemperaturer her på vestlandet, og jeg kjenner at det er lettere å komme seg ut når det faktisk fortsatt er lyst når jeg kommer hjem fra jobb. Uken bestod av 9 økter, der to av disse ni var intervalløkter. Selv om vi har en lett uke så prøver vi allikevel å holde oppe litt trykk på to av øktene. Resten var egentlig et knippe koseøkter (jeg liker å kalle det koseøkter når det er økter som varer mellom 30-45 min i rolig tempo)

Ofte har jeg hatt en tendens til å miste litt gnisten og trykket i de lette ukene. Jeg forventer egentlig motsatt, men jeg tror bare at kroppen kortslutter og tar til seg all hvilen den kan når den har mulighet. Dette tar på, og jeg kjenner det på humøret. Men i denne uken har jeg ikke kjent på denne følelsen, og det har vert deilig. Jeg tror kanskje det kommer av at det har vert veldig travelt på jobb, mye å gjøre, så jeg har ikke sluppet meg helt ned. Eller så er det rett og slett lyset ute som gjør det. Jeg vet ikke. 

Idag har jeg hatt en god og rolig 10km, der jeg ligger fint i sone 1. Kjenner at batteriene har ladet seg godt og er klar for en ny uke. 

Imorgen tenkte jeg faktisk å dele med dere en løpsrelatert styrkeøkt som jeg ofte kjører, så stikk innom å få litt motivasjon da. Nå logger jeg av og legger bena på bordet og gjør meg klar til å heie Kristian Bjørnsen og resten av håndballgutta frem til et helt sykt sensasjonelt VMgull!

<3 T